სამოდელო proeqt-გაკვეთილი
"Semodgomis zeimi"
პროექტის ანგარიში
აქტუალობა:
დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებს უჭირთ ერთმანეთისგან გაარჩიონ ხილის სახეობები და დაახასიათონ ისინი
კლასი:მე-2
მოსწავლეთა
რაოდენობა :8
რესურსი:
სხვადასხვა
სახეობის ხილი
მიზნები1
.:მოსწავლეებმა შეძლონ ხილის ამოცნობა,არა მხოლოდ ვიზუალურად ,არამედ შეხებით.
2.ხელი შევუწყოთ მოსწავლეებში დაკვირვებისა და ლოგიკური აზროვნების უნარის განვითარებას.
3.განუვითაროთ
ბავშვებს შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
ამოცანები:
1.მოსწავლეები
წინასწარ იმარაგებენ სხვადასხვა სახეობის ხილს
2.ინაწილებენ
მასწავლებლის მიერ მიცემულ
როლებს,თავიანთი სურვილის გათვალისწინებით და სწავლობენ.
მსვლელობა:1.მოსწავლეები თავიანთი გემოვნებით რთავენ სცენას ხილით.(1 დღე)
2. მე–2 კლასის მოსწავლეები მართავენ წარმოდგენას "ხილის ქურდები"(15წუთი)
3.მე–2 და 1–ლი კლასის მოსწავლეები აწყობენ ხილის გამოფენას და უმარტავენ თანატოლებ რა რომელი ხილია.(5 წ)
მასწავლებელი ასინჯებს თვალდახუჯულ მოსწავლე სხვადასხვა ხილის გემოს და მან უნდა გამოიცნოს ,რომელი ხილი დააგემოვნა.(10წ)
4.მაწავლებელი სახალისოდ ახასიათეებს ხილს და მოსწავლემ უნდა ამოიცნოს ,რომელ ხილზე იყო საუბარი(10)
მოსალოდნელი შედეგები:
1.მოკლე დროში და მარტივად მოსწავლეები შეითვისებენ ახალ ტერმინებს.
2.ბავშვები ეჩვევიან სცენას და ,მაყურებელს
3,შეუძლიათ
გაარჩიონ ერთმანეთისგან ხილი და ბოსტნეული
4.შეუძლიათ
ამოიცნონ გემოსა და სუნის მიხედვით ამოიცნონ ხილი.
ვადები:2 დღე.
პროექტის ფოპო-მასალა:
2.პროექტ-გაკვეთილი:
პროექტ– გაკვეთილი
გაკვეთილის თემა:
ინტერვიუ ილია ჭავჭავაძის პერსონაჟებთან.
მიზანი;
ანალიტიკური აზროვნების უნარ–ჩვევების განვითარება.ინფორმაციის თავმოყრის ,დახარისხების და გაანალიზების უნარ–ჩვევების გამომუშავება,
წარმოსახვისა და შემოქმედებითი უნარ_ჩვევების განვითარება,წერითი დიალოგური მეტყველების განვითარება
მოსწავლეთა რაოდენობა:6
რესურსები;
სახელმძღვანელო,ჟურნალ–გაზეთები,კალამი,რვეული
აქტივობის ორგანიზების ფორმა:
1–3 ეტაპი ინდივიდუალური,მე–2 ეტაპი წყვილებში
აქტივობა:
მოსწავლეებს გააცნობს მასწავლებელი ინტერვიუზე მუშაობის წესს.უმარტავს მათ ინტერვიუს ჩატარების ეტაპებს:
1.მომზადება ინტერვიუსთვის
,2.ინტერვიუს ჩატარება.
3.ტექსტის რედაქტირება ,ჩასწორება,საბოლოო გაფორმება.შესაბამისად,აქტივობა ჩატარდება 3 ეტაპად.
სანიმუშოდ მასწავლებელი მოსწავლეებს გააცნობს რომელიმე ინტერვიუს ტექსტს ჟურნალ–გაზეთიდან,ყურადღებას მიაქცევინებს მოსწავლეებს
ინტერვიუსთვის დამახასიათებელ ენობრივ–სტილისტურ ნორმებზე,ფორმატზე(კითხვა–პასუხის რეჟიმი)შეკითვების ტიპზე (ღია შეკითხვებზე)აფრთხილებს
,რომ თავი აარიდონ ისეთი შეკითხვების დასმას ,რომელთა სავარაუდო პასუხი იქნება „დიხ“ან „არა“. (3 წუთი)
ამის შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს უფლებას ,თვითონ მოფიქრონ და გადაწყვიტონ,ილიას რომელ პერსონაჟს ჩამოართმევენ წარმოსახვით ინტერვიუს,
ერთი და იგივე ან მსგავის შეკითხვების თავიდან აცილების მიზნით,ყველა ირჩევს სხვადასხვა პერსონაჟს.(2 წუთი)
1 ეტაპი:მომზადება ინტერვიუსთვის
ამ ეტაპზე მოსწავლეები სახელმძღვანელოს დახმარებით მოიძიებენ და ამზადებენ 3–4 შეკითხვას შერჩეული წარმოსახვითი რესპოდენტის შესახებ.(10 წუთი)
2 ეტაპი:ინტერვიუს ჩატარება:
ამ ეტაპზე მუშაობა ჩატარდება წყვილებში მეწყვილეები ერთმანეთს შეენაცვლებიან და ერთიმეორეს მიყოლებით „მოირგებენ’რესპოდენტისა და
ინტერვიუერის როლს.ჯერ ერთია ინტერვიუერი და მეწყვილეს დაუსვამს შეკითხვებს,შემდეგ როლები იცვლება –რესპოდენტი გადაიქცევა ინტერვიუერად .(15 წუთი)
3 ეტაპი:ინტერვიუს რედაქტირება:
ჩაწერილი ინტერვიუს რედაქტირებაზე მოსწავლეები იმუშავებენ ინდივიდუალურად და საბოლოო სახეს მისცემენ ინტერვიუს ტექსტს.(10 წუთი)
შეფასება:აქტივობით შეფასდება შეუძლია თუ არა მოსწავლეს შეკითხვის ფორმულირება,ადეკვატური პასუხის გაცემა.მიზნობრივი ტექსტის შექმნისას სათანადო
ენობრივ სტილისტური ნორმების მართებულად გამოყენება.წარმოსახვის უნარის გამოყენება(5 წუთი)
გაკვეთილის გეგმა |
ilia WavWavaZe-WeSmariti mamuliSvili
Semajamebel-integrirebuli gakveTili: ilias biografia(,,mgzavris werilebi;” ,,aCrdili” leqsi ,,bednieri eri”
|
საგანი მასწავლებელი |
qarTuli ena da literatura: მაია ლიკავა
geografia: ინგა ბელქანია
|
სწავლების საფეხური | me-11 klasi |
მოსწავლეთა პროფილი | 6 მოსწავლე კლასში არ ასის განსაკუთრებული საჭიროების მოსწავლე |
გაკვეთილის ხანდძლივობა | 45 წუთი |
გაკვეთილის მოზნები დაშედეგები |
qarTuli ena da literaturა
1.იlia WavWavaZis biografiა, პრეზენტაცია;
istoria:
1.moswavle dagegmavs da Caatarebs istoriul kvlevas (anu maswavleblis daxmarebiT irCevs sakvlevad misTvis saintereso Temas)
Ggeografia:
1.gaanalizebs da daamuSavebs mopovebul saWiro geografiul informacias, maswavleblis daxmarebiT.
i.s.t
1. gamoiyenebs eleqtronul resursebs saganmanaleblo daniSnulebis masalis kvlevis,gamocemis da komunikaciisaTvis.
2. gamoiyenebs eleqtronul resursebs da moamzadebs gakveTilis prezentacias powerpoint-Si
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით მისაღწევი შედეგები/ინდიკატორები | moswavleebi monawileobas Rebuloben msjelobaSi da gamoaqvT sakuTari azri.msjeloben, hyvebian citatebs da adareben moZiebul maslas.TavianT mosazrebebsac ufro myarad asabuTeben. Tavis azrs gamoTqvamen mxatvruli nawarmoebebis mTavari saTqmelis Sesaxeb.akeTeben prezentaciebs sxvadasxva Temebze.SeuZliaT mxatvruli saxeebis ,,myinvarisa da Tergis” geografiuli kuTxiT warmoCena. SeuZliaT sami nawarmoebis gaerTianeba erT konteqstSi |
გაკვეთილის მსვლელობა |
aqtivoba
|
შეფასება | zepiri komentarebi. Mmoswavleebze dakvirvebiTa da Canawerebis gakeTebiTFfasdeba sagakveTilo procesSi CarTuloba,Txroba,msjeloba,zepiri gamosvla.
sajaro moxsenebis,eses prezentaciis Sefaseba.
|
რესურსები | .პლაკატები,თვალსაჩინოებები,სამუშაო ფურცლები,სახელმძღვანელო. tabula, saprezentacio namuSevrebi. |

3.პროექტ-გაკვეთილი;
simboloebi da
terminebi
(integrirebuli
proeqtgakveTili)
proeqtis Tema:
simboloebi da
terminebi ,romlebic saerToa qarTulisa da maTematikis
sagnebisTvis.
moswaleTa asaki
;16 wlis
problemis gansazRvra
da misi aqtualoba;
moswavleebs xSirad erevaT erTmaneTSi simboloebisa da terminebis
mniSvnelobebi sxvadasxva sagnebSi.
mizani:1
.SeZlos winare codnis gaRrmaveba da masze axali
informaciis daSeneba.
2.SeZlos miRebuli
informaciis safuZvelze simboloebis da terminebis saWiroebisamebr gamoyeneba.
3.ist-is saSulebiT
informaciis moZiebis daxarisxeba da prezentacia.
4.ganuviTardeT
kvlevis unari.
amocanebi:
1.klasis or jgufad
dayofa da davalebebis ganawileba:
1-li jgufi
moiZiebs maTematikur terminebs da simboloebs.me-2 jgufi moiZiebs terminebs da
simboloebs qarTulSi.
2.mopovebuli
informaciis prezentacia jgufebis mier ist-is gamoyenebiT da msgavsi terminebis
da simboloebis amowera.
3.davalebebis
ganawileba :
1-li jgufi
moiZiebs mniSvnelobebs am terminebisas maTematikaSi
me-2 jgufi
moiZiebs mniSvnelobebs am terminebisas qarTulSi.
4.prezentacia(poverpointSi)
vadebi:
1 davaleba-1 kvira
II
davaleba-1 dRe
III
davaleba-1 kvira
IV
davaleba-1 dRe
resursebi:
Tabaxis
furclebi,kalmebi,marker,flifCartebi,fanqari,kompiuteri,saxelmZRvanelo,interneti.
Sedegebi:1
.SeZleben winare codnis gaRrmavebas da axali
informaciis miRebas.
2.SeZleben
miRebuli informaciis safuZvelze simboloebisa da terminebis saWiroebisamebr
gamoyenebas.
3.SeZleben
ist-is saSualebiT informaciis moZiebas da prezentacias.
4.ganuviTardebaT
kvlevis unari.
amsaxveli masala:1.
slaidebi
2.kedlis
gazeTi
pasuxismgebeli piri/pirebi:1.qarTuli
ena da literature:maia lukava
2.maTematika;guranda
sajaia
3.ist:zina
fifia
ganxorcielebis
gzebi:
moswavleebi aqtiurad iyeneben informaciis mosaZieblad internets,TiToeul
jgufs moaqvs moZiebuli
masalebi Sesabamisi sagnis maswavleblebTan.maswavleblebi aZleven miTiTebebs
da Sesworebebs.ist-is maswavleblis
daxmarebiT akeTeben
prezentacias.maswavleblebi yoveldRiurad avseben dakvirvebis cxrils,riTic
gebuloben ramdenad
arian CarTulebi moswavleebi proeqtis waroebaSi.
mosalodneli
Sedegebi:1
.proeqtis dasrulebis Semdeg daigegmeba integrirebuli
gakveTilis Catareba sxva klasTan.
2.daigegmeba
gasvliTi gakveTili mezobel skolaSi
3.xelmZRvaneli
maswavlebleb sxva kaTedrebs gauziareben gamocdilebas.
Sefaseba:qarTuli ena
da literatura:prezentaciis unari
maTematika:
kvlevis unarebi
ist:
teqnikuri saSualebebis floba.
(Sefasebis rubrikebi
ixileT Semdeg gverdze)
prezentacia
pasuxobs saTaurs
|
2
|
Semoifargleba konkretuli TemiT
|
1
|
flobs auditorias (iyenebs
mimikas,Jestikulacias,intonacias
)
|
1
|
saubrobs gamarTuli saliteratiro eniT da
iyenebs Sesabamis mecnierul terminologias.
|
2
|
iyenebs gansxvavebul wyaroebs
|
1
|
adarebs movlenebs,faqtebs,sagnebs
|
1
|
iyenebs TvalsaCinoebas
|
1
|
icavs drois limits
|
1
|
kvleva
atarebs gamokiTxvas sakvlevi Temis irgvliv
|
2
|
agrovebs da axarisxebs informacias,warmoadgens
grafikulad
|
1
|
msjelobs sakiTxis irgvliv
|
1
|
gamoTqvams varauds
|
1
|
amyarebs argumentebiT
|
1
|
akeTebs Canawers
|
1
|
gamoyofs sakvlev problemas
|
1
|
akeTebs daskvnas
|
1
|
1
|
No comments:
Post a Comment